Chatbot4U

150x110

Dzięki Chatbot4U każdy w prosty sposób może stworzyć wirtualnego partnera do rozmowy. Ten tak zwany „chatbot” może zostać umieszczony na stronach internetowych, w mediach społecznościowych i w komunikatorach. Chatbot4U oferuje darmowe rozwiązania służące rozrywce a także narzędzie przydatne w biznesie e-commerce

Agencja interaktywna Ecreation uruchomiła innowacyjny serwis www.chatbot4U.com. Dzięki Chatbot4U każdy w prosty sposób może stworzyć wirtualnego partnera do rozmowy. Ten tak zwany „chatbot” może zostać umieszczony na stronach internetowych, w mediach społecznościowych i w komunikatorach. Chatbot4U oferuje darmowe rozwiązania służące rozrywce a także narzędzie przydatne w biznesie e-commerce. Ecreation zajmuje się tworzeniem profesjonalnych chatbotów od 2005 roku. Kolejnym logicznym krokiem w rozwoju tej technologii było stworzenie darmowej aplikacji do samodzielnego tworzenia chatbotów. „Na pomysł stworzenia Chatbot4U wpadliśmy rok temu, gdy coraz więcej przedsiębiorców i internautów zaczęło pytać nas o możliwość samodzielnego tworzenia chatbotów.” mówi Manuel Francken, jeden z założycieli firmy. „Ta strona jest odpowiedzią na te pytania. Od teraz każdy może stworzyć własnego chatbota. Projekt Chatbot4U przypomina serwis Youtube, tyle że zamiast wideo można tu prezentować i tworzyć własne chatboty.”- dodaje Francken.

Chatter Bot
Każdy nowo utworzony chatbot posiada podstawową wiedzę, którą użytkownik może rozbudować. Dzięki temu chatbot staje się „mądrzejszy” i jest w stanie udzielać bardziej trafnych odpowiedzi. Po zakończeniu edycji chatbota można połączyć z takimi portalami społecznościowymi jak Facebook czy z komunikatorem Gadu-Gadu. Ciekawym pomysłem jest możliwość wykorzystania chatbota jako własnego wirtualnego asystenta. Gdy właściciel chatbota jest niedostępny lub z dala od komputera, chatbot może pozostawać online i odpowiadać za niego na wiadomości. Historię tych konwersacji można przejrzeć później w odpowiedniej zakładce.

Na stronie internetowej Chatbot4U można rozmawiać z chatbotami stworzonymi przez innych użytkowników, a także przyznawać im oceny i dodawać komentarze. Dostępnych jest wiele chatbotów, niektóre stworzone są wyłącznie w celach rozrywkowych inne „udają” sławne osoby, marki, czy firmy. Już teraz każdy może porozmawiać z „Doktorem Housem” czy „Paris Hilton”. Jest też chatbot „Motywator” z motywującymi sentencjami.

Chatbot4U to obok rozrywki, idealne rozwiązanie dla biznesu e-commerce. Umieszczenie chatbota na stronie internetowej pozwala zminimalizować koszty obsługi klienta i zwiększyć konwersję poprzez ułatwienie nawigacji po stronie i doradztwo w zakupie. Chatbot może uatrakcyjnić sekcję najczęściej zadawanych pytań (FAQ). Co istotne, firmowy chatbot jest w stanie generować automatyczne odpowiedzi na pytania zadawane przez odwiedzających stronę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Kilka tygodni temu wąskie grono użytkowników miało możliwość testowania serwisu. Odzew był bardzo pozytywny a statystyki potwierdzają, że istnieje duże zainteresowanie chatbotami. W ciągu 1 tygodnia użytkownicy stworzyli ponad 2 000 chatbotów. W tym czasie roboty i internauci wymienili między sobą ponad 3 miliony wiadomości.

O Ecreation
Firma Ecreation została założona w 1999 roku w Holandii. W 2006 roku otworzono biuro w Polsce. Ecreation jest jednym ze światowych liderów specjalizujących się w tworzeniu chatbotów. Firma stworzyła wiele popularnych chatbotów jak na przykład: bot Justina Biebera - Bieber Buddy dla NineMSN w Australii, czy Annoying Orange - chatbot dla Nokii - we współpracy z R/GA z Londynu. Ecreation jest jedną z czterech firm na świecie, które otrzymały licencję na tworzenie chatbotów dla sieci Windows Live Messenger. Więcej informacji na stronie: www.ecreation.pl

Co to jest chatbot?
Chatbot – to połączenie słów „chat” i „robot”. Chatbot to program komputerowy, który prowadzi rozmowę przy użyciu języka naturalnego bądź interfejsu tekstowego, sprawiając wrażenie inteligentnego. Chatbot zastępuje partnera do rozmowy. Użytkownicy mogą porozumiewać się z chatbotami na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz na komunikatorach typu Gadu-Gadu. Zanim chatbot będzie w stanie komunikować się z użytkownikiem, musi zostać „wyposażony” w odpowiednią wiedzę.